SperantaTV / Arhiva / Timpul Sperantei / Discursul lui Tony Plamer – 1.04.2014
Adaugat la data aprilie 01, 2014 cu 2 comentarii
Copyright © 2023 SperantaTV.
ASOCIATIA CENTRUL MEDIA ADVENTIST
Sediul social: str. Erou lancu Nicolae nr. 38-38 A, Voluntari, jud. Ilfov, cod 077190. Reprezentant legal: Catalin Barbulescu.
Director de programe: Cristina Isvan. Redactor Sef: Ana-Maria Sandu. Branduri: Speranta TV, Radio Vocea Sperantei
Actionari: Uniunea de conferinte, Conferinta Banat, Conferinta Moldova, Conferinta Muntenia, Conferinta Oltenia, Conferinta Transilvania de Nord, Conferinta Transilvania de Sud
04/04/2014 at 08:31
Tony Palmer a facut introducerea cu o prezentare destul de trunchiata a istoriei reformatiunii si contrareformatiunii, insistand ca ruptura intre lutherani si catolici s-ar fi incheiat odata cu semnarea unei formule teologice comune cu privire la neprihanire. Este timpul, spune el, ca si evanghelicii sa semneze acest document. (In treacat fie spus, declaratia comuna nu este cu nimic deosebita de felul in care teologia adventista mainstream defineste neprihanirea).
Papa a vorbit cu umilinta ca de la egal la egal si nu a facut nici o aluzie ca evanghelicii sa se intoarca sub jurisdictia Romei. Argumentul lui a fost acela ca iubirea de aproapele este mai importanta decat doctrinele care ne separa, si a lasat sa se inteleaga ca recunoaste bisericile protestante, atunci cand le-a cerut sa se roage pentru el. Francis nu s-a prezentat pe sine ca „parinte” ci ca „frate”. Palmer insusi a subliniat ca notiunea de catolicitate nu insemneaza Romano-Catolicism ci universlitatea crezului crestin.
Pe scurt, suna mai degraba ca un Mic Dejun cu rugaciune intercofesional decat ca o conspiratie pentru impunerea decretului duminical. Asadar, unde e problema?
03/04/2014 at 08:55
Tony Palmer a facut introducerea cu o prezentare destul de trunchiata a istoriei reformatiunii si contrareformatiunii, insistand ca ruptura intre lutherani si catolici s-ar fi incheiat odata cu semnarea unei formule teologice comune cu privire la Justificare. Este timpul, spune el, ca si evanghelicii sa semneze acest document. (In treacat fie spus, declaratia comuna nu este cu nimic deosebita de felul in care teologia adventista mainstream defineste neprihanirea).
Papa a vorbit cu umilinta ca de la egal la egal si nu a facut nici o aluzie ca evanghelicii sa se intoarca sub jurisdictia Romei. Argumentul lui a fost acela ca iubirea de aproapele este mai importanta decat doctrinele care ne separa, si a lasat sa se inteleaga ca recunoaste bisericile protestante, atunci cand le-a cerut sa se roage pentru el. Francis nu s-a prezentat pe sine ca „parinte” ci ca „frate”. Palmer insusi a subliniat ca notiunea de catolicitate nu insemneaza Romano-Catolicism ci universlitatea crezului crestin.
Pe scurt, suna mai degraba ca un Mic Dejun cu rugaciune intercofesional decat ca o conspiratie pentru impunerea decretului duminical. Asadar, unde e problema?